سلام ، به سایت استخر سازان ایران خوش آمدید.

اصول نظافت استخر

اصول نظافت استخر

اصول نظافت استخر

نظافت صحیح و کامل یکی از اصول مهم در نگهداری استخر بوده که دوام تجهیزات و بهبود شرایط بهداشتی در استخر را بدنبال دارد. این تجهیزات شامل انواع سرجارو و دسته جارو، برس استخر، برگ گیر، گاری (جارو) استخر و شیلنگ استخری را شامل می‌شود. در این مقاله این اقلام را معرفی نموده و کاربرد هر یک را عنوان مینماییم. لازم به ذکر است این تجهیزات زمانی کاربرد دارند که استخر آبگیری شده باشد و در غیر این صورت، استخر خالی از آب با تجهیزات معمولی نظافت می‌شود. توصیه میشود حتما پیش از آبگیری استخر به‌صورت کامل شستشو شود.

برای پاک کردن جرم های چسبیده به دیواره و کف استخر چه کنیم؟

برای پاک کردن جرم های دیواره و کف استخر باید از برس استخر استفاده نمایید. این برس ها در دو نوع پلاستیکی و فلزی بوده که نوع فرچه فلزی فقط برای دیواره های بتونی و آلودگی های سنگین کاربرد دارد. برس های استخری نیازمند استصال به دسته جاروی استخر هستند.

برای جمع‌آوری آلودگی های شناور در آب چه کنیم؟

آلودگی های شناور بر روی آب از طریق اسکیمر به سیستم تصفیه کشیده شده و داخل استرینر پمپ جمع خواهند شد، همچنین برای جمع‌آوری این آلودگی مانند برگ و آلودگی های مشابه، از برگ گیر استخر میتوانید استفاده نمایید. همچنین ضایعاتی که در آب معلق هستند را میتوان با استفاده از زاج، در کف استخر ته‌نشین نموده و با استفاده از جاروی استخری، جارو نمایید.

آلودگی ها کف استخر را چگونه تمیز کنیم؟

آلودگی های کف استخر با استفاده از جاور های استخری تمیز میشوند. نکته مهم پیش از استفاده از جاوری استخر، تزریق زاج به آب در 24 ساعت قبل از جارو میباشد که موجب منعقد شدن آلودگی ها و جمع‌آوری بهتر آنها میشود. جاروی استخر میتواند به اسکیمر های دارای کیت جارو، گاری استخری یا انواع جارو هیا برقی و اتوماتیک متصل شود . 

انواع و مزایا و معایب گاری استخری چیست؟

گاری استخری میتواند با پمپ 1.5 یا 2 اسب مجهز شده که خود این پمپ ها میتواند از انواع کشاورزی یا استخری باشند. پمپ های کشاورزی از نوع 2 اینچ هستند و نیازمند استرینر (سبد برگ گیر) جداگانه بوده در صورتیکه پمپ های استخری از استرینر یکپارچه با بدنه بهره میبرند. گاری استخری شامل سیم و کابل، اتصالات مربوطه و کلید مینیاتوری میشوند. از مزایای گاری استخری میتوان به توان جمع‌آوری بالا، قابلیت جابجایی آسان و سرعت بالای جارو اشاره نمود و از معایب آن میتوان به هدر رفتن آب جارو شده از استخر اشاره نمود. آب خروجی از استخر را میتوان برای آبیاری درختان استفاده نمود به شرطی که 24 ساعت از آخرین فرایند کلرزنی گذشته باشد.

چه کالایی میتواند جایگزین گاری استخری شود؟

کالاهایی نظیر جارو برقی شارژی استخر، جاروی هیدرولیکی استخر و جاروهای اتوماتیک میتوانند جایگزین جاروی استخری شوند. همچنین اگر در حال ساخت استخر خود هستیند میتوانید با قرار دادن کیت خروجی جارو و یا استفاده از اسکیمر های دارای کیت جارو، این نیاز را برطرف نمایید. در این روش سرجارو و شیلنگ استخری به کیت متصل شده، و مکش توسط پمپ تصفیه انجام می‌شود. انتخاب حالت مناسب شیر شش راهه بر روی فیلتر میتواند آب را به استخر بازگردانده یا از سیستم خارج نماید.

فرایند جارو کردن استخر چگونه انجام می‌شود؟

فرایند جاروی استخر با استفاده از برس کشیدن شروع میشود، برس کشیدن باعث معلق شدن جرم های دیواره و کف استخر میشود. پس از این فرایند زاج به آب استخر تزریق شده تا آلودگی های موجود در آب منعقد شده و ته‌نشین شوند. 24 ساعت بعد از تزریق زاج به آب، میتوانید آب استخر را جارو نمایید. برای جمع‌آوری آلودگی های شناور روی آب از برگ گیر استفاده نمایید. 

.

جدول کاربری تجهیزات نظافت استخری

کالا کاربری آپشن های انتخابی
گاری استخری پمپ مکنده آب توان پمپ 1.5 و 2 اسب، نوع پمپ کشاورزی و استخری
جارو شارژی جاروی کامل استخر
سرجارو استخری نظافت کف استخر انواع پلاستیک و آلومینیومی، 14 اینچ و 18 اینچ
برس استخری نظافت جرم کف و دیواره پلاستیکی و فلزی، 30تا 90 سانت
شیلنگ استخری اتصال سرجارو به گاری یا کیت جارو 6 الی 15 متری
دسته جارو اتصال به سرجارو، برس، برگ گیر و جارو شارژی تلسکوپی، 3.6 و 4.8/ متری و سایز های بالاتر
برگ‌گیر استخری جمع‌آوری اشیای شناور روی آب تخت و توری گود، فریم پلاستیک و آلومینیومی
زاج ته‌نشین کردن آلودگی پیش از جارو
 

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.